Fraktinformation

Din beställning levereras från våra partners i Kina med FedEx & TNT. Alla beställningar kan skickas med gratis frakt som hanteras av PostNord och hamnar hos postombud. Du kan självklart även välja snabbare frakt med FedEx & TNT Economy Express och då kan det gå så snabbt som på 5 dagar i bästa fall. TNT Express levererar direkt till din dörr och du behöver vara hemma för att skriva under leveransen.

Vi skickar till länder inom Europa och för övriga länder kan vi behöva använda annan frakt än FedEx & TNT. Kontakta oss vid eventuella frågor och större ordrar för både ändrad frakt samt rabatterade priser på mängdvolym.


Gratis frakt med PostNord

Vår gratis frakt som i Skandinavien hanteras av PostNord levereras till ditt postombud. Den är gratis och tar således längre tid mellan 15-25 dagar.


TNT leverans direkt till din dörr

Tillsammans med TNT så levereras alla beställningar direkt till din adress. Du får statusuppdateringar till både din e-post samt till angivet mobiltelefonnummer. Det är därför viktigt att dessa är korrekta. Före leverans kontaktar TNT kund och är du inte hemma på angiven tid så återkommer TNT så fort som möjligt.

Som kund är det ditt ansvar att ta emot beställningen. Ta kontakt med TNT för att ge dem fullmakt att lämna vid dörren.
TNT Sverige telefon 020 960 960.
TNT Danmark telefon +45 7010 1180.
TNT Norge på telefon 810 00 810.

Leverera din beställning till den adress du befinner dig på under dagtid. Hemma eller på arbetplats? Eller kanske till en släkting eller vän. Det viktiga är att någon finns på plats att ta emot din beställning.


Leveranstid mellan 5 till 15 dagar

Vi skiljer mellan hantering och frakt. Hanteringen tar vanligen mellan 1-5 dagar och beror på om produkterna finns i lager eller om vårt team behöver sy nytt duschdraperi. Kom ihåg att större ordrar kan ta någon dag extra. Snabbast hantering sker oftast med storlek 180cm x 180cm.

När beställningen skickas får du ett spårnings-id för att följa leveransen på FedEx & TNT hemsida. Frakten tar vanligtvis 4-5 dagar.

Snabbast leveranstid från köp till dörr är just nu 5 dagar. Genomsnittet nu är på 8 dagar men kan ta längre tid.


Moms och importdeklarationsavgift

Från och med 1:a juli 2021 kan kunder betala moms direkt från säljaren (butiken). Det betyder att det inte tillkommer några extra import- eller tullavgifter till dig som kund. Allt är redan betalt vid köp här hos oss.

Skulle det vara som så att du som kund änfå får en faktura från antingen TNT eller PostNord, ta kontakt med oss så vi får lösa det åt dig. De får inte längre ta ut extra avgift på köp under €150.


Om beställaren inte tar emot leverans

Vår leverans till angiven adress kräver att ansvarig person finns på plats och tar emot beställningen. Om TNT Express efter upprepade kontaktförsök under flera dagar, inte lyckats leverera beställningen kommer den gå på retur (eller förstöras). Detta innebär en straffavgift på minst 80 SEK (€9) och troligen upp till hela beställningsvärdet. Dvs om kund efter återupprepade försök att överlämna beställningen inte finns tillgänglig så bär denne ansvaret för detta och kan förlora hela rätten till återbetalning.

Som beställare är det viktigt att först ta kontakt med TNT om problem uppstår med leverans. Behöver ni vår hjälp så gör vi vårt bästa för att lösa det på bästa vis för alla parter.

OBS! Ha koll på din beställning via den spårningssida vi skickar. Där uppdaterar TNT med all nödvändig information. Välj en leveransadress där någon alltid är hemma på dagtid.

Kontakta TNT i ditt land.
Sverige – https://www.tnt.com/express/sv_se/site/support.html
Danmark – https://www.tnt.com/express/da_dk/site/support.html
Norge – https://www.tnt.com/express/no_no/site/support.html
United Kingdom – https://www.tnt.com/express/en_gb/site/support.html
Övriga länder – https://www.tnt.com/


Scroll to Top