Fraktinformation

Vi erbjuder gratis frakt med FedEx & TNT Economy Express för att säkerställa att Ditt paket anländer till Din destination snabbt och säkert.

Vi skickar till Sverige, Danmark, Norge, Finland och länder inom EU. Kontakta oss för övriga länder.


Coronavirus och stora förseningar

På grund av covid-19 / coronavirus är det globalt sett stora förseningar just nu. Vi försöker “uppgradera” våra leveranser genom att byta till säkrare fraktbolag. För att kortare ner våra kunders väntetider.

Just nu är det ungefär dubbelt så långa leveranstider. Troligen runt 15 dagar.

Vi ber om ursäkt och hoppas om förståelde.


Frakt under normala omständigheter

Hanteringen tar mellan 1-3 dagar beroende på om produkt finns i lager eller om vårt team behöver göra nytt. Kom också ihåg att större ordrar även de ta någon dag extra.

När beställningen skickas får du ett spårnings-id för att följa leveransen på FedEx & TNT hemsida.

Din beställning levereras till din dörr 7 dagar senare.

Ditt köp levereras från Kina med FexEx & TNT. Vi betalar alla importkostnader och som kund får du betala momsen. Denna skickar FedEx & TNT till dig efter att de levererat beställningen till din dörr.

Du som kund betalar alltså momsen.

Vi förhandlar nu med FedEx & TNT så att vi i framtiden kan ta hand om den delen också.


Svenska regler för beställingar gjorda före 27:e mars

Alla beställningar gjorda före 27:e mars går fortfarande via PostNord.

Vi använde tidigare PostNord men har bytt bort dem till något mycket bättre. I Sverige fick alla kunder betala extra 75 kr i hanteringskostnad till PostNord innan de fick hämta ut sitt paket. Tack och lov behöver våra kunder ej oroa sig för detta längre. Den kostnaden betalar vi inte när vi använder oss av FexEx & TNT.

Frakten är fortfarande gratis men nu mycket snabbare.

När PostNord äntligen har hanterat färdigt leveransen skickar det ut en avi som ska betalas. Den innehåller deras hanteringskostnad på 75 kr + svensk moms.


Vår leveransgaranti (avslutad 27/3)

Vår leveransgaranti betyder att vi alltid betalar tillbaka 50% av orderkostnaden om frakten tar mer än 30 dagar.

Duschgardiner.se förbehåller oss rätten att avgöra vad som innefattar 30 dagar. Detta då frakten involverar många delar och att även PostNord måste ta sitt ansvar med den slutgiltiga leveransen till brevlåda eller postombud.

Det är kunds ansvar att kontrollera och kontakta Duschgardiner.se för att tillsammans se om leveransgarantin gäller. I vissa enskilda fall kan det ske per automatik men tyvärr är inte PostNords spårningssystem 100% träffsäkert och de flesta kontroller måste ske manuellt.

PostNords sida för Import – från annat land

PostNords sida för betalning av moms + importkostnad

PostNords sida för spårning av paket

Scrolla till toppen