Fraktinformation

Din beställning levereras från våra partners i Kina med FedEx & TNT. Alla beställningar har gratis frakt med FedEx & TNT Economy Express för att säkerställa att Ditt paket anländer till Din destination snabbt och säkert.

Vi skickar till länder inom Europa och för övriga länder kan vi behöva använda annan frakt än FedEx & TNT. Kontakta oss vid eventuella frågor och större ordrar för både ändrad frakt samt rabatterade priser på mängdvolym.


TNT leverans direkt till din dörr

Tillsammans med TNT så levereras alla beställningar direkt till din adress. Du får statusuppdateringar till både din e-post samt till angivet mobiltelefonnummer. Det är därför viktigt att dessa är korrekta. Före leverans kontaktar TNT kund och är du inte hemma på angiven tid så återkommer TNT så fort som möjligt.

Som kund är det ditt ansvar att ta emot beställningen. Finns inte kund tillgänglig efter återkommande försök kommer beställningen förstöras av TNT.

Leverera din beställning till den adress du befinner dig på under dagtid. Hemma eller på arbetplats? Eller kanske till en släkting eller vän. Det viktiga är att någon finns på plats att ta emot din beställning.


Leveranstid mellan 5 till 12 dagar

Vi skiljer mellan hantering och frakt. Hanteringen tar vanligen mellan 1-5 dagar och beror på om produkterna finns i lager eller om vårt team behöver sy nytt duschdraperi. Kom ihåg att större ordrar kan ta någon dag extra. Snabbast hantering sker oftast med storlek 180cm x 180cm.

När beställningen skickas får du ett spårnings-id för att följa leveransen på FedEx & TNT hemsida. Frakten tar vanligtvis 4-5 dagar.

Snabbast leveranstid från köp till dörr är just nu 5 dagar. Genomsnittet är på 8 dagar.


Moms och importdeklarationsavgift

Ibland händer det att TNT skickar en faktura ungefär två veckor efter avklarad leverans. I vanliga fall händer inte detta då värdet på ordrarna är så pass låga. Skicka oss ett meddelande via vårt kontaktformulär med belopp. Vi besvarar brev inom 24-48 timmar och kommer troligen även i efterhand be om kopia på fakturan.

OBS! OM du får en faktura på importkostnad samt moms. Kontakta oss och skicka fakturan. Vi kommer återbetala dig hela beloppet och du får pengarna tillbaka via Klarna.


Om beställaren inte tar emot leverans

Vår leverans till angiven adress kräver att ansvarig person finns på plats och tar emot beställningen. Om TNT Express efter upprepade kontaktförsök under flera dagar, inte lyckats leverera beställningen kommer den gå på retur (eller förstöras). Detta innebär en straffavgift på minst 80 SEK (€9) och troligen upp till hela beställningsvärdet. Dvs om kund efter återupprepade försök att överlämna beställningen inte finns tillgänglig så bär denne ansvaret för detta och kan förlora hela rätten till återbetalning.

Som beställare är det viktigt att först ta kontakt med TNT om problem uppstår med leverans. Behöver ni vår hjälp så gör vi vårt bästa för att lösa det på bästa vis för alla parter.

OBS! Ha koll på din beställning via den spårningssida vi skickar. Där uppdaterar TNT med all nödvändig information. Välj en leveransadress där någon alltid är hemma på dagtid.

Kontakta TNT i ditt land.
Sverige – https://www.tnt.com/express/sv_se/site/support.html
Danmark – https://www.tnt.com/express/da_dk/site/support.html
Norge – https://www.tnt.com/express/no_no/site/support.html
United Kingdom – https://www.tnt.com/express/en_gb/site/support.html
Övriga länder – https://www.tnt.com/


sv_SESvenska
Scrolla till toppen